خبر جدید درباره واردات خودرو

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی می‌گوید جلسه‌ای با حضور کارشناسان دولتی و خصوصی، قطعه‌سازها، مرکز پژوهش‌های مجلس و اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس و همچنین یکی از اعضای شورای نگهبان برگزار و نقطه‌نظرات به اشتراک گذاشته شد. به گفته فیروزی بعد از آن که طرح واردات خودرو در قالب ماده چهار در صحن مجلس تصویب شد، شورای نگهبان ابهاماتی را در این مورد مطرح کرد. در حال حاضر نیز کمیسیون صنایع در حال بررسی است که به این ابهامات پاسخ دهد تا دوباره در صحن مجلس مطرح شود.

سیستم قرعه‌کشی خودرو حذف می‌شود؟

حذف قرعه‌کشی خودرو رسماً در دستور کار وزارت صمت قرار گرفت. برخی اخبار غیررسمی از وزارت صمت حاکی از آن است که مسئولان صنعتی در کنار بررسی مسیرهای پیشنهادی برای جایگزینی قرعه‌کشی، طرح آزادسازی همزمان قیمت و واردات را به صورت کارشناسی در دستور کار دارند. پیش از این وزیر صمت در مصاحبه‌ای عنوان کرده بود که با قرعه‌کشی خودرو مخالف است و در عین حال برای مدیریت بازار خودرو طرحی در دست تدوین دارد. با توجه به اظهارات وزیر صمت پیش‌بینی می‌شود که قرعه‌کشی خودرو در ماه‌های باقی‌مانده از سال ۱۴۰۰ از دستور کار خودروسازان خارج شود.

پیش از این رئیس شورای رقابت گفته بود فعلاً هیچ تغییری در روش قیمت‌گذاری خودرو اعمال نشده است. به گفته شیوا با توجه به اختلاف که بین قیمت کارخانه و قیمت کذایی بازار وجود دارد و این حجم بالای متقاضیان و عرضه محدود، قرعه‌کشی روش مناسب و تصمیم شورا بوده و به خودروسازان ربطی ندارد راضی باشند یا نباشند و مکلف به اجرا هستند.

جزئیات صادرات خودرو در آینده نزدیک

وزیر صنعت، معدن و تجارت در مورد تدوین طرح صادرات خودرو، می‌گوید این طرح در دست تدوین بوده و تا دو هفته آینده تکمیل می‌شود. به گفته فاطمی امین پس از تکمیل طرح، جزئیات آن منتشر خواهد شد. در همین رابطه رئیس سازمان ملی استاندارد هم گفته بود استاندارد خودرو در ایران استاندارد ۸۵ گانه اروپا و در عراق استاندارد کشورهای حوزه خلیج‌فارس است که مقرر شده ما استانداردهای ۸۵ گانه را به عراق اعلام کنیم تا آنها با استانداردهای خود تطبیق دهند و بعد از آن برای صادرات خودرو به عراق مشکلی نخواهد بود.

توقیف خودروهای مرسدس‌بنز، لکسوس و هیوندای

بازرس‌کل استان بوشهر می‌گوید توقیف ‌۹۰۰ خودرو وارداتی با برندهای بنز، لکسوس و هیوندای در انبارهای نگهداری کالاهای قاچاق در منطقه ویژه اقتصادی شماره ۲ بوشهر تعیین تکلیف می‌شود.

آخرین فرصت پرداخت جریمه‌های تخفیفی

رئیس پلیس راهور ناجا می‌گوید در حال حاضر، شرایط مساعدی وجود دارد و خودرویی وجود ندارد که جریمه‌ای بالاتر از ۷ یا ۸ میلیون داشته باشد. توصیه ما به رانندگان این است که چون مصوبه مجلس تا پایان دی ماه ۱۴۰۰ است، هم‌وطنان از فرصت پرداخت جرائم با تخفیف استفاده کنند و بعد از این تاریخ دوباره جرائم دو برابر می‌شوند.

دیدگاه خود را بیان کنید

You must be logged in to post a comment.*