سخنان جدید پیرو واردات خودرو

سید مصطفی میرسلیم از چهره های متنفذ و کهنه کار در سیاستگذاری خودرویی کشور و عضو ۴ شرکت تخصصی از زیرمجموعه های ایران خودرو در توئیتی نوشت که افراد طرفدار واردات خودرو نباید از بیانات رهبر معظم انقلاب سواستفاده کرده و گمان کنند واردات خودرو آزاد می شود. به عبارت ساده تر؛ سیاست عملی همان است که بود و معلوم نیست که با ادامه سیاست گذشته چگونه می خواهند مطالبه رهبری را برآورده کنند؟

 

میرسلیم نوشت:بعضی از ویژه خواران سخنان مقام معظم رهبری را مصادره به نفع خود نکنند؛ عدم رضایت از کیفیت محصولات داخلی به معنای جواز واردات نیست.

میرسلیم به عنوان عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، عضو عیات عالی نظارت بر حسن اجرای سیاست های کلی نظام، نماینده مجلس شورای اسلامی، عضو هیات مدیره در ۴ شرکت:

  1. عضو هیئت مدیرهٔ شرکت دسا (دیزل سنگین ایران)
  2. رئیس هیئت مدیرهٔ شرکت تحقیق، طراحی و تولید موتور ایران خودرو (ایپکو)
  3. ناظر عالی طرح موتور ملی پایهٔ گازسوز
  4. ناظر عالی طرح موتور ملی دیزل سواری

توضیح نداد که راهکار وی برای پایان دادن به رالی قیمت ها در حوزه خودروهای داخلی و وارداتی چیست و اساسا این آبروریزی کی باید تمام شود تا مردم خودروهای ۴ سال چیش متوسط دنیا و یا خودروهای ارزان قیمت چینی مونتاژ داخل را با قیمت دلار ۱۰۸ هزار تومانی خریداری نکنند، و سوال مشخص تر اینکه مهدی خطیبی مدیرعامل ایران خودرو باید پاسخ دهد که این مرد چندین شغله در شرکت های خودروسازی کشور چه می کند؟

باتوجه به برچیده شدن خودروهای دیزلی و بنزینی (موتورهای مبتنی بر احتراق درونی) در جهان آیا بهتر نیست مهدی خطیبی مدیرعامل جدید ایران خودرو طرح ساخت موتور ملی دیزل سواری! را برچیند و میرسلیم نیز از نظارت عالی در این کار بیهوده کناره گیری کند؟

دیدگاه خود را بیان کنید

You must be logged in to post a comment.*