سوبارو بهترین خودروساز بازار آمریکا

نتایج این فهرست، از مجموع امتیازات دریافت شده از تست­‌های جاده­‌ای، رضایت مالکان، ایمنی و قابلیت اطمینان مربوط به هریک از برندها به دست آمده است. این اعداد از یکصد نمره حساب شده و هرچه امتیاز بیشتر باشد، نشان از جایگاه برتر برند دارد.

در فهرست مربوط به سال ۲۰۲۲، سوبارو با دریافت ۸۱ امتیاز به عنوان برند برتر دست یافته است. مقام نخست پارسال یعنی مزدا با دریافت ۷۸ امتیاز به جایگاه دوم سقوط کرده و البته این رتبه را با ب‌ام‌و تقسیم کرده است.دو برند ژاپنی دیگر یعنی هوندا و لکسوس نیز با امتیاز ۷۷، جایگاه چهار و پنج را اشغال نموده‌­اند.

واقعیت است که ده رتبه نخست این فهرست به تصرف برندهای ژاپنی و آلمانی درآمده، چراکه رتبه­‌های ششم تا دهم نیز به آئودی، پورشه، مینی، تویوتا و اینفینیتی اعطاء شده است.

در بین تمام این اسامی، برند مینی توانسته با ۹ امتیاز افزایش نسبت به سال قبل، ۷۴ امتیاز دریافت کند و در میان ده نام برتر قرار گیرد. از سوی دیگر، بیوک با افت دو امتیاز به ثبت رقم ۷۲ رضایت داده و البته از جمع ده برند برتر خارج شده است، هرچند که همچنان عملکرد بهتری نسبت به سایر خودروسازان آمریکایی دارد.

حالا که سخن از برندهای آمریکایی به میان آمد، بد نیست اشاره کنیم به تسلا که ۶۰ امتیاز دریافت نموده که نسبت به سال گذشته، ۷ واحد کاهش نشان می­‌دهد. نصب فرمان yoke، به عنوان یک عامل منفی در بررسی‌­های جاده­‌ای تسلا نقش داشته است.

در میان ده برند انتهای فهرست، اسامی شورولت و مرسدس‌بنز با امتیاز ۶۰، لینکلن، جگوار و آلفارومئو با ارقام ۵۰ یا بالاتر، لندرور و میتسوبیشی با امتیاز ۴۹ و جی‌ام‌سی با ۴۸ دیده می­‌شود.

اما برند باسابقه جیپ با ۳ واحد افت نسبت به سال قبل، امتیازی بهتر از ۴۵ دریافت نکرده و به عنوان بدترین برند خودروساز شناخته شده است. براساس اعلام Consumer Reports، مشکلات کیفی و عملکرد جاده‌­ای محصولات این شرکت باعث شده که پایین‌ترین جایگاه را به دست آورد.

اسامی برندهای رم، فیات، پول‌استار و مازراتی در فهرست امسال به چشم نمی­‌خورد چرا که Consumer Reports نتوانسته به تعداد لازم برای تست و بررسی یعنی دو دستگاه از محصولات این برندها دست پیدا کند.

دیدگاه خود را بیان کنید

You must be logged in to post a comment.*