صادرات زعفران ایرانی دوبرابرشد

محسن زنگنه، نماینده مردم تربت حیدریه، مه ولات و زاوه در مجلس شورای اسلامی، در مراسم تکریم از زعفرانکاران با اشاره به اینکه علی رغم دو برابر شدن میزان صادرات در حوزه زعفران، میزان ارز وارد شده به کشور ۷۰ درصد کاهش یافته است، گفت: مافیای زعفران که در دولت قبل سر آن در پاستور و دمش در بازار رضای مشهد بود این روزها دائما با رسانه ها مصاحبه یا به دولت و مجلس نامه نگاری می کنند که قیمت زعفران کاذب و باید کاهش یابد.

نماینده مردم تربت حیدریه اظهار کرد: اگر واقعا بخاطر خشکسالی قیمت افزایش پیدا کرده است، چرا اینقدر عصبانی هستید و علیه زعفران مصاحبه و امضا جمع می کنید، این نشان می دهد عملکرد خوب وزارت جهاد و مجلس و عدم اعتماد به شورای ملی زعفران قیمت این محصول را به قیمت جهانی نزدیک کرده است. متاسفم برای کسانی که متعلق به این شهر هستند و با مافیای زعفران فالوده می خورند و صادر کننده نمونه زعفران هم می شوند.

عضو کمیسیون جهش تولید مجلس گفت: بعد از اینکه تعاون روستایی خرید حمایتی را اغاز کرده همین افراد با اکانت های فیک در کانال ها و گروهها به دنبال ضربه به قیمت زعفران بودند و متاسفانه برخی از شهروندان تربت حیدریه در گروهها و کانالها این مطالب را دست به دست منتشر می کنند، لذا توصیه می کنیم مراقب باشند که در زمین چه کسانی بازی می کنند

همچنین حسین شرافتی راد، معاون استاندار و فرماندار ویژه تربت حیدریه اظهار کرد: اقتصاد امروز باید دانش محور و مردم محور باشد. متاسفانه در حوزه زعفران بین تولید، سرمایه و درآمد فاصله است و کشاورزی که زحمت می کشد به درستی لذت آن را نمی بیند، لذا درآمد زعفران باید متعلق به کشاورز باشد و با دغدغه هایی که دارد به کشاورز امید بدهد.

در ادامه مهدی جهانشیری، عضو شورای اسلامی تربت حیدریه نیز در این مراسم گفت: حاصل دسترنج زعفرانکاران خراسان رضوی برای اعضای شورای ملی زعفران هتل و زمین و ثروت در داخل و خارج کشور شده و هنوز با جمع کردن امضا و فشار به دولت و مجلس در پی کاهش قیمت این محصول جهانی هستند. این در حالی است که از هیچ کشاورزی نسبت به ایجاد این شورا و اعضای آن نظرخواهی نشده است، ۹ نفر دور هم جمع شده اند و برای ۱۲۰ هزار خانوار زعفرانکار و کشاورز رنج دیده تصمیم می گیرند.

دیدگاه خود را بیان کنید

You must be logged in to post a comment.*