معرفی مورگان پلاس ۸GTR

 

 مورگان در نهایت از محصول جدید خود یعنی Plus 8 GTR رونمایی کرد.

مورگان Plus 8 GTR برای ادای احترام به Plus 8 ساخته شده، خودروی مسابقه‌­ای معروف به Big Blue که در دهه ۹۰ میلادی توسط مورگان و روی چند شاسی باقیمانده از مدل‌های قدیمی‌­تر شکل گرفت.

براساس اعلام مورگان، هر نمونه از Plus 8 GTR در همکاری و مشارکت با مشتری شکل گرفته تا هرکدام از آن‌ها به یک خودروی سفارشی و منحصربفرد تبدیل شود.

خودروی حاضر در تصاویر که با رنگ آبی یاس مارینا تزئین شده، نخستین نمونه از تیراژ ۹ دستگاهی Plus 8 GTR است. البته رنگ مذکور تنها وجه اشتراک میان این خودرو با محصولات ب‌ام‌و نیست، چراکه پیشرانه N62 مورد استفاده در ساخته‌­های قبلی خودروساز اهل باواریا در سینه Plus 8 GTR قرار گرفته است. این پیشرانه با نام کامل N62B48، واحد ۸ سیلندر تنفس طبیعی به حجم ۴.۸ لیتر است که در برخی محصولات ب‌ام‌و همچون X5 4.8i و X5 4.8iS از نسل دوم این شاسی‌­بلند و یا سدان‌­های ۵۵۰i , 650i و ۷۵۰i نصب شده بود.

به لطف برخی تغییرات، نیروی خروجی با ۲۰ واحد افزایش نسبت به X5 به ۳۷۵ اسب­‌بخار رسیده است. جعبه‌دنده بنابر نظر مشتریان از نوع شش سرعته دستی یا اتوماتیک انتخاب شده و فرمان نیز بسته به کشور مقصد، در سمت چپ یا راست کابین نصب شده است. بد نیست بدانید ۵ نمونه از مجموع ۹ دستگاه Plus 8 GTR به مشتریان خارج از بریتانیا فروخته شده است.

خروجی دوگانه اگزوز، رینگ‌های ۵ پره با طرح شبیه به مدل مسابقه‌­ای Plus 8 و خط شانه در نمای جانبی که پس از سال‌ها دوباره در محصولی از مورگان بکار رفته، از دیگر نکات جالب توجه در این خودروی بریتانیایی است.

فرآیند تحویل مورگان Plus 8 GTR به مشتریان از مدتی پیش آغاز شده و در اوایل سال آینده میلادی به پایان خواهد رسید.

دیدگاه خود را بیان کنید

You must be logged in to post a comment.*