واردات کالا از آلمان

واردات کالا از آلمان شامل چه قوانین گمرکی می شود؟

کشور آلمان دارای قوانین بسیار سختی در گمرک می باشد و برای وارد‌‌کنندگان و صادرکنندگان کشورهای مختلف این قوانین رعایت می شود و حتی کمبود ها و مشکلات این قوانین برطرف شده و کامل تر و دقیق تر  در گمرک این کشور رعایت می شود. رعایت دقیق تمام قوانین در مورد واردات کالا از آلمان موجب شده این کشور در مورد تجارت با کشورهای دیگر بسیار موفق عمل کند. این کشور برای افرادی که عضو اتحادیه اروپا نیستند قوانینی را برای واردات کالا از این کشور وضع نموده است.

مهمترین مساله ای که برای کشور آلمان و تجارت با آن اهمیت دارد، مساله سودی است که در این تجارت ایجاد می شود و در صورتی که این توجیه وجود نداشته باشد. واردات کالا از آلمان مانند بقیه کشورها نیاز به کد گمرک دارند. این کد از سوی سازمان جهانی گمرک به کشورها اعطا می‌شود. این کشور هم یک کد ۱۱ رقمی دارد. کد دیگری به نام شماره شناسایی عملیاتی نیز وجود دارد طبق قوانینی جایگزین کد گمرکی آلمان می شود. از قوانین گمرکی می توان به عوارض گمرکی اشاره نمود اگر کالایی تولید کشور آلمان نباشد و گمرک این کشور صرفا برای عبور این محصول و رسیدن به مقصد استفاده شود عوارض به آن تعلق خواهد گرفت و مقدار عوارض بسته به تعرفه خود محصول دارد.

در واردات کالا از آلمان چه مسایلی ارزیابی می گردد؟

اولین مساله در بررسی و ارزیابی واردات کالا از آلمان قیمت محصول می باشد. باید دقت داشته باشید که ارزش گمرکی کالا بر روی هزینه های واردات کالا از آلمان تاثیر دارد. به منظور در نظر گرفتن قوانینی که در تجارت وجود دارد رمانی که ارزش گمرکی کالا را تعیین می کنند روش تراکنش مالی را نیز تعیین می کنند. در ارزش گذاری کالا تمام جوانب  تجارت جهانی در نظر گرفته می شود. حمل و نقل بین کشور ها در این کشور به صورت آزاد انجام می شود ولی برای برخی از کشورها و محصولات و افراد این محدودیت ها اعمال می‌شود.

در ارزیابی ها به تحریم هایی در مورد برخی از کالاها و کشور ها وجود دارد توجه می شود. در مورد دیگر در ارزیابی ها  باید به کشور هایی که واردات کالا از این کشور را خواستار هستند توجه شود که آیا عضو اتحادییه اروپا می باشند یا خیر. اگر عضو نباشند باید برخی از قانون ها را رعایت نمایند. به عنوان مثال برخی از محصولات کشاورزی در لیستی قرار دارند که باید قبل از واردات کالا برچسب خاصی را دریافت نمایند و به کشورهای غیر عضو اتحادیه اروپا ارسال گردند و باید دارای گواهینامه معتبر میوه و سبزی باشند.

واردات کالا از آلمان با چه قوانینی همراه است؟

یک قانونی به عنوان حمل و نقل آزاد در آلمان وجود دارد ولی اگر محصولاتی که به آنها مالیات تعلق می گیرد نیاز به جابجایی داشته باشد بازرگانی که مسئول جابجایی و حمل و نقل این محصول است باید مسیر پرداخت مالیات را طی نماید. تحریم های زیادی در رابطه تجاری و واردات کالا از آلمان وجود دارد که بارها موجب قطع رابطه نیز شده است.

شرکت های مشاوره می توانند برای اشخاصی که نیاز به واردات کالا از آلمان را دارند بهترین مسیر ها را پیشنهاد بدهند. بازرگانان ایرانی در صورتی که ایران عضو سازمان تجارت جهانی باشد برای واردات از آلمان می تواند هزینه های بسیار کمی را پرداخت نماید و سود بیشتری را کسب نماید. باید تمام قوانین مربوط به انواع کالاها رعایت شود تا ترخیص کالا با مشکل روبرو نشود. مثلا اگر محصولی نیازمند رعایت بهداشت و یا برچسب خاصی است باید این مساله رعایت گردد.

دیدگاه خود را بیان کنید

You must be logged in to post a comment.*