ارز دیجیتال صادرات و واردات

یکی از مهمترین زمینه هایی که ارزهای دیجیتال و تکنولوژی بلاکچین می تواند در آن راهگشا باشد ساده کردن پرداخت های بین المللی می باشد.

یکی از روشهایی که به وسیله آن می توان به بازرگانان و شرکتهای تجاری کمک نمود استفاده از ارزهای دیجیتال می باشد. فعالین بخش خصوصی می تواندد با انجام استفاده از ارزهای دیجیتال و رعایت یک سری از تدابیر و تمهیدات عملیات مالی خود را به وسیله ارزهای دیجیتال انجام دهند.

 

ارز مورد استفاده چیست؟

 

در دنیای ارزهای دیجیتالدو مدل ارز وجود دارد.ارزهای با قیمت متغیر و ارزهای با قیمت پایدار. ارزهای با قیمت متغیر که ارزهایی هستند که قیمت آنها کاهشی یا افزایشی می شود و از مشهورترین آنها میتوان به بیت کوین ، اتریوم اشاره کرد.به عقیده نگارنده استفاده از این ارزها به واسطه تغیرات قیمتی آنها غیر ممکن است و عملا چرخه انتقال را با چالش های جدی مواجه می کند. راه حل مناسب برای انجام امور انتقال پول استفاده از ارزهای با قیمت پایدار می باشد.در دنیای ارزهای دیجیتال چندین ارز پایدار وجود دارد که معروفترین آنها ارز دیجیتال تتر است.

تتر یک ارز تثبیت شده در دنیای ارز دیجیتال است و ارزش هر تتر تقریبا معادل یک دلار آمریکا می باشد. حفظ برابری ارزش تتر با دلار آمریکا باعث توسعه روز افزون این ارز دیجیتال شده است.از سوی دیگر و از آنجاییکه دلار آمریکا یک ارز جهان محور و تقریبا پول جهانی می باشد باعث شده تا در اذهان عمومی تتر به عنوان دلار ارزهای دیجیتال شناخته شود.

بستر مورد استفاده؟

تا قبل از دنیای ارزهای دیجیتال این انحصار در اختیار سیستم های بانکی بود اما پس از تولد دنیای بلاکچین و ارزهای دیجیتال این انحصار شکسته شد و اکنون شما می توانید بدون دخالت سیستم بانکی و بر روی بستر بلکچین اقدام به انتقال ارزهای دیجیتال بر روی بستر بلکچین نمایید. از مزایای سیستم انتقال ارزهای دیجیتال میتوان به این موارد اشاره کرد :

یکی از معایب جدی سیستم های بانکداری سنتی اتلاف وقت در سیستم بانکی است و تجار محترم همواره با این مساله مواجه بودند که بخش جدی از وقت و انرژی آنها صرف انجام امور بانکی می شد و پس از آن نیز باید زمنی حداقل دو روز را منتظر تایید دریافت یا رسید حواله پول می شدند، این در حالی است که انتقال ارز دیجیتال (تتر) تنها ظرف چند دقیقه انجام می شود و نیاز به صرف وقت و انرژی چندانی نخواهد داشت.

 نکات حقوقی و قراردادی معاملات بین المللی و ارز دیجیتال

 از دیگر نکات مهم در این زمینه میتوان به رعایت نکات حقوقی و قراردای اشاره نمود. استفاده از مشاورین و حقوقدانانی که در زمینه تجارت بین الملل اشراف کافی دارند میتواند در تسهیل این فرایند به شما کمک کند.

 

دیدگاه خود را بیان کنید

You must be logged in to post a comment.*