استفاده از ارز اشخاص به معنای واردات هر کالایی نیست

نائب کمیسیون تسهیل تجارت و مدیریت واردات اتاق بازرگانی ایران مجاز شدن انجام واردات با ارز اشخاص را به معنای انجام هرگونه وارداتی به کشور ندانست.
به گزارش خبرگزاری آریا ، اواسط آبان ماه بود که روش جدیدی برای واردات مطرح شد که مورد تاکید بخش خصوصی و فعالان اقتصادی و برخی مسئولان دولتی قرار گرفت چرا که اقتصاد امروز نیاز به سرعت در تامین مواد اولیه و کالاهای ضروری جامعه دارد. شرایط فعلی اقتصاد نیز با محدودیت ها و تحریم ها و کمبود منابع ارزی دست و پنجه نرم می کند که در نتیجه لازم است تا مسیر را سهل تر از قبل کرد.
اگرچه این موضوع از آن زمان تاکنون به درستی و به طور کامل اجرا نشد اما رییس کل بانک مرکزی به تازگی اعلام کرد: با تصمیم ستاد اقتصادی، استفاده از ارز اشخاص برای واردات ابلاغ شده است. وی با بیان اینکه در جلسه کمیسیون اصل ۹۰ توضیحاتی در این زمینه به نمایندگان ارائه شد، تصریح کرد: امیدواریم از این پس بتوانیم سازوکاری ایجاد کنیم تا کسانی که ارز در خارج از کشور دارند بتوانند از آن برای واردات مواد اولیه استفاده کنند.
در همین باره پرهام رضایی نائب رییس کمیسیون تسهیل تجارت و مدیریت واردات اتاق بازرگانی ایران در گفت و گو با ایبِنا اظهار کرد: ما در مجموعه بخش خصوصی کاملا با این تصمیم موافق هستیم و معتقدیم که باید زودتر از اینها اتفاق می افتاد و شاهد روال عادی واردات مواد اولیه مورد نیاز تولید و ماشین آلات می بودیم.
وی با تاکید براینکه امیدواریم بعد از ابلاغ این تصمیم شاهد اجرای به موقع و سریع آن باشیم، ادامه داد: در شرایط بحرانی کنونی اقتصاد نباید فیلتری برای فعالیت های اقتصادی و تجاری بزنیم، بلکه باید مسیر فعالان اقتصادی را هموار کنیم.
رضایی تصریح کرد: اقتصاد امروز تشنه واردات مواد اولیه و ماشین آلات و تجهیزات مورد نیاز تولید است. در حال حاضر، کالاهای لوکس وارد نمی شود و کالاهای اساسی و ضروری است که به شدت نیازمند واردات آن هستیم.
نائب کمیسیون تسهیل تجارت و مدیریت واردات اتاق بازرگانی ایران با بیان اینکه واردات با استفاده از ارز اشخاص اینگونه نیست که هر کسی هر کالایی خواست وارد کشور کند، گفت: مانند گذشته تمام مراحل واردات تحت کنترل و با مجوز وزارت صمت و رصد بانک مرکزی انجام می شود و فقط در ساختار تراکنش مالی متفاوت از روش های دیگر خواهد بود.
وی افزود: این نوع واردات هم براساس مجوزهای لازم انجام می شود و اینطور نیست که کالاهای ممنوعه وارد کشور شود.

دیدگاه خود را بیان کنید

You must be logged in to post a comment.*