بازگشت ارز حاصل از صادرات

بنا به اعلام روابط‌ عمومی سازمان توسعه تجارت ایران،احسان قمری در مورد ابلاغ بسته سیاستی برگشت ارز حاصل از صادرات اظهار کرد: بر اساس مصوبات جلسه ۲۱۴ ستاد هماهنگی اقتصادی دولت مقرر بود کمیته ماده ۲ نسبت به تدوین و ابلاغ پیشنهادات تکمیلی نحوه ایفای تعهدات ارزی صادرکنندگان اقدام کند که ابلاغ بسته مذکور در این راستا است.

مسئول دبیرخانه کمیته اقدام ارزی ساختار بسته سیاستی را در ۷ بخش تشریح کرده و اعلام کرد: ایفای تعهدات ارزی حاصل از صادرات سال ۱۳۹۷، نحوه ایفای تعهدات ارزی حاصل از صادرات سال‌های ۱۳۹۸ تا ۱۴۰۰ و رفع تعهدات ارزی حاصل از صادرات خدمات از مهمترین بخش‌های بسته سیاستی است.
برای اولین بار در ابتدای سال، نسبت به ابلاغ بسته سیاستی و چگونگی ایفای تعهدات ارزی اقدام شده که این مساله در پاسخ به دغدغه‌های صادرکنندگان و با هدف تسریع و تسهیل در ایفای تعهدات ارزی انجام پذیرفته است.
قمری خاطرنشان ساخت: تلاش شده در تدوین بسته، ضمن رفع موانع پیش روی صادرکنندگان در ایفای تعهدات ارزی، پشتیبانی‌های لازم از صادرکنندگان در جهت ایفای تعهدات ارزی با هدف تامین ارز مورد نیاز واردات مواد اولیه، ماشین الات و تجهیزات مورد نیاز تولید علی الخصوص تولید صادراتی صورت پذیرد.

با تفویض اختیار انجام شده از سوی کمیته ماده ۲، موارد خاص در خصوص ایفای تعهدات ارزی در کمیته اقدام ارزی تصمیم‌گیری و ابلاغ خواهد شد لذا کلیه صادرکنندگان محترم می‌توانند ضمن مراجعه به وب سایت سازمان توسعه تجارت ایران ضمن دسترسی به آخرین اطلاعات، دستورالعمل‌ها و مقررات مربوط به ایفای تعهدات ارزی، موارد و مشکلات خود را به دبیرخانه کمیته اقدام ارزی سازمان توسعه تجارت ایران یا سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت استان‌های سراسر کشور ارسال کنند.

دیدگاه خود را بیان کنید

You must be logged in to post a comment.*