برقراری رویه جاری درروند ترخیص کالا

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری صدا و سیما و به نقل از وزارت صمت؛ آقای سعید عباسپور گفت: وزارت صمت هیچ بخشنامه‌ای در خصوص لزوم ویرایش ثبت سفارش متعاقب تغییر تعرفه نداشته و همانگونه که بار‌ها تاکید شده، این دفتر ضمن موافقت با تسهیل در واردات و رسوب نکردن کالا در گمرکات کشور، آماده هرگونه همکاری با گمرک در این خصوص است.

وی در مورد تقاضای گمرک برای اعلام نظر وزارت صمت در خصوص اینکه اگر وارد کننده‌ای در یک گروه کالایی واردات داشته و اگر جابجایی در گروه‌های متفاوت داشت، آیا واردات بلامانع است یا نه؟ گفت: با توجه به رویه جاری و قوانین و مقررات مربوطه، از جمله ضرورت اخذ تاییدیه‌های بانکی و مجوز‌ها و استاندارد‌های مرتبط، وزارت صنعت، معدن و تجارت صرفاً در این خصوص اعلام نظری اولیه داشته و بخشنامه‌ای صادر نکرده است.

عباسپور تصریح کرد: این اعلام نظر مبنایی برای تغییر رویه نیست و حتماً رویه جاری همچنان برقرار است و اگر نیاز باشد وزارت صمت اعلام نظر صریحی در این خصوص انجام دهد از طریق دفتر مقررات صادرات و واردات بخشنامه لازم را صادر و اعلام عمومی می‌کند.

مدیرکل دفتر مقررات صادرات و واردات وزارت صنعت، معدن و تجارت تاکید کرد: متاسفانه گمرک اعلام نظر اولیه وزارت صمت را به عنوان بخشنامه تلقی و به واحد‌های اجرایی خود ابلاغ کرده که هیچگونه ضرورتی نداشته است.

عباسپور گفت: با این حال و برای رفع موانع و مشکلات موجود در روند ترخیص کالا‌ها در بنادر که مورد تاکید ویژه وزارت صنعت، معدن و تجارت است؛ جلسه‌ای با گمرک برگزار می‌شود تا موارد احصا و به اتفاق نظر برسیم.

دیدگاه خود را بیان کنید

You must be logged in to post a comment.*