بهترین سرمایه گذاری در صورت رشد دلار

دلار بخریم یا نه؟

در ماه‌های اخیر دلار با صعود همراه بوده است. قیمت هر دلار در بازار آزاد در آبان ماه به نزدیکی ۳۶ هزار تومان هم رسیده است. همین موضوع پای بسیاری را به این بازار باز کرده است. اما دلار مانند هر سرمایه گذاری مزایا و معایبی دارد.  دلار در ماه‌های اخیر بازدهی بسیار خوبی داشته است. به علاوه، به دلیل آن که دلار پول یکی از اقتصادهای بزرگ جهان است، برای کشورهای تورمی تبدیل به یک گزینه شده است. اما چند نکته هم در خصوص آن وجود دارد.

عرضه دلار در بازار داخلی محدود است، به ویژه هنگامی که قیمت آن بالا می‌رود و مردم برای خرید آن بیشتر متمایل می‌شوند. در این شرایط به دست آوردن دلار سخت و در مواردی غیرممکن می‌شود. گاهی هم هزینه بالاتری نسبت به قیمت بازار باید پرداخت کنید تا مقدار دلار مورد نظر یا مورد نیاز خود را به دست بیاورید.

دلار ممکن است با افت هم روبرو شود. در شرایطی که رشد اقتصادی ایران بهبود یابد یا گشایش‌های سیاسی در کشور صورت گیرد و ایران بتواند منابع ارزی بلوکه شده خود را به راحتی بازگرداند یا نقل و انتقالات مالی را راحت‌تر انجام دهد، بهای دلار ریسک افت قیمت را دارد.

مساله دیگر خرید دلار، داشتن جای امن برای نگهداری آن است. یک مورد دیگر هم به خرید ارز تقلبی و جعلی مربوط می‌شود که باید مراقب باشید تا کلاه سرتان نرود. با توجه به چیزهایی که تا اینجا گفتیم، بهترین سرمایه گذاری در صورت رشد دلار چیست تا از سرمایه‌مان محافظت کند؟

در شرایط رشد دلار، طلا بخریم یا نه؟

یکی از بازارهایی که همگام با رشد دلار روند صعودی طی می‌کند، بازار طلا و سکه است. این بازار تقریبا هم‌پای دلار رشد می‌کند. طلا از جمله دارایی‌هایی است که رشد خوبی در سال ۱۴۰۱ داشته است.

به علاوه تجربه زندگی در یک اقتصاد تورمی به افراد نشان داده که در بیشتر موارد گزینه مطمئن و امنی برای سرمایه گذاری و حفظ ارزش پول افراد است. با این حال، طلا هم مشکلات خاص خود را دارد. خرید طلای گرمی با مسایلی از جمله اجرت بالای خرید روبرو است.

بهترین سرمایه گذاری در صورت رشد دلار چیست؟
در ماه‌های اخیر قیمت دلار در بازار آزاد با افزایش روبرو بوده است. وقتی دلار بالا می‌رود، تورم انتظاری مردم و فعالان اقتصادی افزایش می‌یابد. همین انتظارات هم باعث می‌شود به سوی بازارهایی که هم جهت با دلار حرکت می‌کنند، روی بیاورند و چنین دارایی‌هایی بخرند.

 

دیدگاه خود را بیان کنید

You must be logged in to post a comment.*