حمل کالا از چین به ایران

برای حمل کالا از چین به ایران گزینه‌های مختلفی وجود دارد و می‌توان از روش‌های گوناگون حمل بار وارد عمل شد؛ روش‌هایی همچون حمل و نقل ریلی، دریایی و هوایی. نکته‌ای که وجود دارد این است که روند ترخیص کالا در ایران کمی سخت است و برای وارد کردن و حمل بار از چین به ایران، لازم است پروسه پیچیده‌ای را برای ترخیص بار مورد نظر خود از اداره گمرک ایران طی کنید. بعضی از محموله‌ها شما را مجاب به دریافت چندین مجوز از سازمان‌های گمرکی مختلف می‌‌کنند و در نهایت پروسه ترخیص کالاها از گمرک ایران بسیار سخت و هزینه‌بر خواهد شد.

روش‌های حمل کالا از چین به ایران

همانطور که گفته شد هر یک از تجار و صاحبان محموله‌های مختلف این امکان را دارند تا از چند روش مختلف برای حمل کالا از چین به ایران اقدام کنند‌. واردات کالا

از کشور چین به ایران با استفاده از روش دریایی، هوایی و زمینی قابل انجام است.

  • حمل بار هوایی از چین به ایران

از جمله روش‌هایی سریع و مطمئن برای واردات بار از چین به کشور ایران، حمل بار از طریق هواپیما و روش هوایی می‌باشد. در صورتی که هر یک از تجار و صاحبان بار تمایل به حمل بارهایی به حجم بالا را از کشور چین به ایران داشته باشند، روش هوایی می‌تواند روشی مطمئن و سریع برای آن‌ها باشد. حمل بار هوایی از چین به ایران برای محموله‌هایی با صدها کیلوگرم وزن نیز قابل انجام بوده و یکی از مطمئن‌ترین روش‌هایی است که می‌توانید برای انتقال محموله مورد نظر خود در زمانی سریع از چین به ایران از آن بهره ببرید.

با توجه به این که برخی محموله‌ها باید در زمانی سریع انتقال پیدا کنند و امنیت و سالم رسیدن این محموله‌ها به مقصد از اهمیت بسیار بالایی برخوردار می‌باشد، در این شرایط حمل بار هوایی بهترین گزینه می باشد. حمل کالا از چین به ایران با روش هوایی نهایتا ۸ روز زمان می‌برد که البته بسته به شرایط پروازها و همچنین قوانین تعیین شده برای حمل بار هوایی، این مدت زمان می‌تواند کم یا زیاد شود. با توجه به این که در روش حمل هوایی از چین به ایران تمامی فاکتورهای ذکر شده از اهمیتی بسیار بالا برخوردار است پس بهترین روشی که می‌توانید برای انتقال چنین محموله‌هایی به کار گیرید روش هوایی است.

لازم به ذکر است که با توجه به مدت زمان پروسه ترخیص کالا در گمرک و تمامی مراحلی که در این جهت باید پشت سر گذاشته شود، زمان نهایی رسیدن محموله به مقصد نهایی متغیر است. نکته‌ای که وجود دارد این است که با توجه به شرایط ایده آل حمل بار به روش هوایی از چین به ایران و مزایایی همچون امنیت و سرعت بالای واردات بار، هزینه‌ی حمل بار به شکل هوایی از چین به ایران به نسبت سایر روش‌هایی که برای واردات بار از این کشور مورد استفاده قرار می‌گیرند بالاتر خواهد بود. پس در صورتی که پرداخت هزینه بالا برای شما مشکل است، بهتر است از روش‌های کم هزینه‌تر استفاده کنید.

  • حمل دریایی از چین به ایران

از روش‌های پراستفاده‌ی دیگر برای واردات بار از چین، روش دریایی است. این روش برای انتقال محموله‌های بسیار بزرگ از کشور چین به ایران بسیار کارآمد است. تنها عیب استفاده از روش حمل دریایی از چین به ایران، مدت زمان بسیار طولانی برای به انجام رسیدن این پروسه است. با توجه به این که تجار و صاحبان بار می‌توانند حجم بسیار زیادی از محموله‌های مورد نظر خود را با استفاده از روش دریایی انتقال دهند، هزینه‌ای که برای انتقال بار با استفاده از این روش باید پرداخته شود بسیار مناسب و به صرفه است.

همانطور که گفته شد حمل و نقل هوایی ممکن است بسیار هزینه‌بر باشد، پس در صورتی که انتقال سریع بار برای شما چندان مهم نیست و قصد دارید محموله خود را با هزینه‌ای پایین انتقال دهید، بهتر است برای حمل و واردات بار مورد نظر خود از کشور چین از روش دریایی وارد عمل شوید. لازم به ذکر است که شما با استفاده از روش دریایی، امکان انتقال انواع مختلفی از محموله‌ها از کشور چین به ایران را دارید و محدودیت خاصی در این باره برای شما وجود ندارد. به طور کلی پروسه حمل کالا از چین به ایران با استفاده از روش دریایی ممکن است به اندازه یک ماه به طول بیانجامد. پس در صورتی که زمان کافی برای انتقال محموله مورد نظر خود را در دسترس دارید و همچنین پرداخت هزینه‌ای به صرفه برای شما مهم است، بهترین روش برای شما جهت انتقال محموله روش دریایی است.

  • حمل بار ریلی از چین به ایران

از جمله روش‌های کاربردی دیگر برای حمل کالا از چین به ایران، روش ریلی است. حمل ریلی از چین به ایران از جمله روش‌های ایمن است که می‌توانید برای انتقال محموله مورد نظر خود از آن استفاده کنید. نکته‌ای که وجود دارد این است هزینه انتقال بار به روش ریلی به نسبت روش هوایی به صرفه‌تر است و سرعت حمل بار نیز به نسبت روش دریایی بالاتر است. استفاده از قطار برای حمل بار از کشور چین به ایران، حداکثر ۱۵ روز زمان می‌برد که به نسبت روش دریایی زمانی سریع‌تر و مناسب‌تر است. پس با توجه به هزینه به صرفه و سرعت مناسب انتقال بار از این روش، استفاده از قطار برای انتقال محموله‌هایی همچون قطعات و تجهیزات صنعتی، محصولات خوراکی خشک، مواد و محصولات آرایشی و بهداشتی و غیره از جمله بهترین روش‌ها به شمار می‌رود.

هزینه حمل کالا از چین به ایران چقدر است؟

قیمت حمل کانتینر از چین به ایران تحت تاثیر عوامل مختلفی قرار دارد و متغیر است. از جمله عوامل مهم و تعیین کننده هزینه کلی حمل بار از چین به ایران، روشی است که برای انتقال بار به کار می‌رود. حمل بار از روش هوایی به نسبت سایر روش‌ها هزینه‌ای بالاتر دارد و در مقابل برای حمل بار از روش دریایی از چین به ایران، هزینه‌ای کمتر لازم است. عوامل مهم دیگر همچون ابعاد، حجم و وزن و نوع محموله نیز از جمله عوامل تعیین کننده این هزینه به شمار می‌روند. اینکوترمز نیز از عواملی است که مانند انتقال بار از هر نقطه به نقطه‌ای دیگر از جهان، در هزینه کلی انتقال بار از چین به ایران تاثیر می‌گذارد.

دیدگاه خود را بیان کنید

You must be logged in to post a comment.*