صعودطلا باکاهش ارزش دلاروافزایش قیمت نفت

به نقل از الجزیره، شاخص دلار ۰.۴ درصد کاهش یافت که جذابیت طلا را برای خریداران خارج از آمریکا تقویت کرد و تقاضا را برای خرید نفت افزایش داد.

قیمت طلا، با کاهش بازدهی دلار و اوراق قرضه افزایش یافت، اگرچه سرمایه‌گذاران محتاطانه عمل کردند، زیرا بازارها منتظر درباره آنچه از نشست دو روزه فدرال رزرو منتشر می‌شود، بودند؛ و طلا در معاملات لحظه‌ای ۰.۵% افزایش یافت و به ۱۶۴۱.۴۳ دلار در هر اونس تا ساعت ۰۵:۴۸ UTC رسید، پس از اینکه قبلاً به پایین‌ترین سطح خود از ۲۱ اکتبر گذشته رسیده بود. هر اونس طلای آمریکا ۰.۱ درصد افزایش یافت و به ۱۶۴۲.۲۰ دلار رسید.

شاخص دلار ۰.۴ درصد کاهش یافت که جذابیت طلا را برای خریداران خارج از ایالات متحده تقویت کرد، در حالی که بازده اوراق ۱۰ ساله خزانه داری نیز کاهش یافت.

استفان اینس، شریک مدیریت SBI Asset Management، گفت که نظرات در کنفرانس مطبوعاتی پس از نشست فدرال رزرو ممکن است حرکت بعدی طلا را در محدوده ۲۵ تا ۵۰ دلار تعیین کند.

در پایان جلسه سیاست پولی که به مدت دو روز تمدید و فردا چهارشنبه به پایان می‌رسد، قرار است بانک مرکزی در مورد چهارمین افزایش متوالی ۷۵ واحدی نرخ سود تصمیم گیری کند و پیش بینی می‌شود که این افزایش نرخ سود بانکی در دستور کار قرار گیرد.

دیدگاه خود را بیان کنید

You must be logged in to post a comment.*