صف تخصیص ارز نیمایی به کمتر از یک ماه رسید

عباس قبادی امروز در جلسه کارگروه ستاد تنظیم بازار با اشاره به گزارش تنظیم بازار پتروشیمی گفت: براساس دریافت گزارش امروز بازار محصولات پتروشیمی از ثبات نسبی در عرضه و تقاضای برخوردار است.

* تامین ۱۰۰ درصدی نهادهای دامی 

دبیر کارگروه تنظیم بازار کشور همچنین با اشاره به گزارش درباره نحوه تامین و توزیع محصولات پروتئینی افزود: براساس این گزارش نحوه توزیع نهاده های دامی در کشور تا چندی پیش دچار وقفه شده بود و مشکلاتی را برای تامین در این بخش ایجاد کرده بود  اما اکنون همه نهاده های دامی بصورت ۱۰۰ درصدی تامین می شود و لذا تولید کنندگان می توانند محصولات خود را به قیمت مصوب عرضه کنند. معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در مورد دریافت گزارش در جلسه امروز از روند تغییرات قیمت کالا بیان داشت: گزارش مذکور حاکی از ثبات قیمت کالا نسبت به هفته های گذشته داشت بنابراین روند با ثبات بازار نیز ادامه دارد.

* صف تخصیص ارز نیمایی به کمتر از یک ماه رسید

وی درباره تخصیص ارز نیمایی افزود: براساس گزارش نمایندگان بانک مرکزی نحوه تخصیص ارز نیز حاکی از آن است که صف تخصیص ارز نیمایی به کمتر از یک ماه رسیده است و لذا روند ثبات بازار نیز حکایت از این موضوع دارد. قبادی درباره روند ترخیص کالا از گمرکات کشور بیان داشت: براساس گزارش واصله روند ترخیص کالا عادی شده است و روند خروج کالا از بنادر کشور طبیعی و عادی است و براین اساس در هفته های اخیر ثبات نسبی در بازار را شاهد بوده ایم.

* کاهش واردات کره از ۵۰ هزار تن به ۵ هزار تن 

دبیر کارگروه تنظیم بازار کشور اظهار با بیان اینکه در سنوات گذشته سالانه حدود ۵۰ هزار تن کره به کشور وارد می شد، گفت: با توجه به خودکفایی در تولید محصولات کشاورزی در سال جاری واردات کره به ۵ هزار تن کاهش یافت.

* کاهش واردات گوشت منجمد به دلیل افزایش تولید داخلی

وی  با اشاره به کاهش واردات گوشت منجمد قرمز، افزود: در سنوات گذشته بالغ بر ۸۰۰ میلیون دلار به واردات گوشت قرمز منجمد اختصاص می یافت که در سال جاری واردات گوشت قرمز منجمد در حدود ۱۰۰ میلیون دلار بوده است که این کاهش واردات ناشی از تولید این محصول در داخل کشور بوده است.

* آخرین تصمیمات درباره تنظیم بازار مرغ و تخم مرغ

قبادی با اشاره به ثبات نسبی در بازار مرغ اظهار داشت:  برای این موضوع از بخش کشاورزی تشکر می کنیم ضمن اینکه در جلسه امروز با توجه به گزارشی از مشکلات تولید و عرضه تخم مرغ وجود دارد تصمیماتی اتخاذ شد و امیدواریم با این تصمیمات بازار تخم مرغ نیز به ثبات نسبی دست یابد.

وی در مورد اختلافاتی بین انجمن و بخش تولید مرغ در مورد قیمت جوجه یک روزه اشاره کرد و گفت: در جلسه امروز در مورد قیمت جوجه یک روزه اختلافات حل شد و تقریبا در مورد قیمت آن توافقی حاصل شد که امیدواریم با این تصمیمات درباره جوجه یک روزه نیز ثبات نسبی داشته باشیم.

دیدگاه خود را بیان کنید

You must be logged in to post a comment.*