ورود فورد ماستنگ مک-ای به ناوگان پلیس

احتمال دارد که اهالی ایالت میشیگان واقع در شرق ایالات متحده، در آینده نزدیک شاهد عبور فورد ماستنگ مک-ای به عنوان خودروی پلیس در معابر محل زندگی خود باشند. گویا آزمایش و بررسی‌­ها برای سنجش توانایی و قابلیت کاربردی این خودرو برای انجام وظیفه در ناوگان پلیس از مدتی پیش آغاز شده است.

البته این امر نخستین گام فورد برای طراحی و تولید یک خودروی برقی بوده که قرار است در آینده به صورت اختصاصی در اختیار نیروهای پلیس قرار گیرد.

اما فورد ماستنگ مک-ای که برای حضور در ناوگان پلیس کاندید شده، از نظر ظاهری با نسخه استاندارد این مدل تفاوت چندانی ندارد و تنها نقطه تمایز را می‌توان نشان Police دانست که به صورت زاویه­‌دار روی بدنه آن نقش بسته است.

نکته جالب اینکه فعلاً از چراغ گردان روی سقف این نمونه خبری نیست ضمن‌­اینکه هیچگونه تصویری هم از فضای کابین منتشر نشده است، تا با تغییرات احتمالی و یا تجهیزات تدارک دیده شده برای نیروهای پلیس همچون رادار یا نمایشگرهای اضافه باخبر شویم.

لازم به یادآوری است که اوایل ماه سپتامبر شاهد معرفی یک کانسپت از مک-ای ویژه پلیس بودیم که در بریتانیا رونمایی شد. خودروی مذکور به برخی موارد موردنیاز برای خودروی پلیس همچون چراغ گردان و پنل کنترل برای برخی تجهیزات در کابین مجهز شده بود.

نحوه استفاده از خودروهای نیروهای پلیس بسیار متفاوت با نمونه‌­هایی است که در اختیار مصرف­‌کنندگان عادی قرار دارد، به دلیل اینکه در بسیاری از موارد، ماموران مجبور به نشستن طولانی مدت در خودرو هستند. خنک‌­کننده اضافی برای کاهش دمای پیشرانه و سیستم انتقال قدرت از دیگر موارد موردنیاز برای یک خودروی پلیس است، که البته ماستنگ مک-ای به عنوان یک خودروی برقی از آنها بی­‌نیاز است.

سریع‌ترین نسخه فورد ماستنگ مک-ای با لقب GT پرفورمنس ادیشن، ۴۸۰ اسب‌بخار قدرت و ۸۶۰ نیوتن‌متر گشتاور در اختیار دارد و می­‌تواند ظرف تنها ۳.۵ ثانیه به سرعت ۹۶ کیلومتر برساعت دست پیدا کند. به نظر می­‌رسد همین نسخه از فورد ماستنگ مک-ای برای استفاده در ناوگان پلیس و تعقیب تبهکاران مناسب باشد.

دیدگاه خود را بیان کنید

You must be logged in to post a comment.*