وزارت صمت باید برای ارز‌های حاصل از صادرات تا پایان دولت فعلی تعیین تکلیف کند

به گزارش خبرگزاری موج، محمد لاهوتی رئیس کنفدراسیون صادرات در بیستمین نشست هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی گفت: برای چهارمین مرتبه به صورت متوالی انتخاب صادرکننده نمونه به اتاق بازرگانی واگذار شده که این یک اقدام بسیار منطقی است چرا که یک بخش کاملا خصوصی متولی این موضوع است. ۴۰ درصد متقاضیان، برترین صادرکننده در ۴ سال گذشته ریزش پیدا کرده که طی این مدت بیش از ۷۰ پرونده یا شرکت حضور پیدا نکردند که این نشان دهنده کاهش رغبت و اشتیاق فعالان اقتصادی به انجام امور مربوطه است.

رئیس کنفدراسیون اتاق بازرگانی بیان کرد: از اتاق تهران ۱۴ شرکت انتخاب شده‌اند که از تمامی آن‌ها تقدیر و تشکر خواهد شد و مراسم مربوطه در تاریخ ۴ اسفند ماه امسال برگزار خواهد شد.

لاهوتی در ادامه با اشاره به مشکلات ارزی تصریح کرد: از سال ۹۷ با خروج آمریکا از برجام، دریافت وجوه ارزی با مشکل بزرگ و متعددی مواجه شد همچنین با تشدید تحریم‌ها هزینه‌های دور زدن تحریم‌ها نیز بسیار زیاد شد. در ادامه این مشکلات، بازگشت ارز به چرخه اقتصادی بسیار کند شد و شرایط و راه‌های صادرات و واردات نسبت به سال‌های قبل با سد مواجه شدند.

رئیس کنفدراسیون صادرات ابراز کرد: این مشکلات به گونه‌ای است که هم اکنون به پایان سال ۹۹ نزدیک شدیم و ارز‌های حاصل از صادرات سال ۹۷ همچنان بلاتکلیف است.

تمامی این مشکلات به سادگی قابل حل نیست، اما به دست وزارت صمت انجام امور تجاری با سهولت بیشتری انجام می‌گیرد.

او اظهار کرد: از وزارت صمت خواستاریم تا قبل از پایان دولت فعلی برای ارز‌های حاصل از صادرات تعیین تکلیف کند تا از استفاده صحیح آن در چرخه اقتصاد اطمینان حاصل شود.

دیدگاه خود را بیان کنید

You must be logged in to post a comment.*