کارگو از ترکیه به ایران

در صورتی که قصد وارد کردن آن محموله را از ترکیه داشته باشید، می‌توانید از طریق کارگو برای انتقال بار خود اقدام کرده و محموله مورد نظر را با استفاده از هواپیماهایی که در جهت باربری مورد استفاده قرار می‌گیرند به ایران انتقال دهید. شاید گمان کنید که کارگو از ترکیه می‌تواند همان فریت بار معنی شود، اما فریت بار و کارگو ماهیتی کاملا متفاوت از یکدیگر دارند؛ در روش فریت بار می‌توانید طبق قوانین وزن مشخصی اضافه بار را به همراه خود و از طریق هواپیماهای مسافربری به کشور وارد کنید. این روشی است که بسیاری از تاجران ایرانی برای انتقال بار از ترکیه به ایران انتخاب می‌کنند. اما در کارگو از ترکیه به ایران موضوع کاملا فرق می‌کند و شما تنها می‌توانید محموله‌های تجاری را به شکل کارگو از ترکیه به ایران انتقال دهید. برای کارگو از ترکیه به ایران باید شرایط را در نظر داشته باشید؛ همانطور که گفته شد کارگو برای حمل بارهای تجاری صورت می‌گیرد، پس در این صورت صاحب محموله باید کارت بازرگانی داشته باشد. البته افرادی که به هر نحوی امکان بهره‌گیری از خدمات شرکت‌های بازرگانی را دارند نیز می‌توانند برای انتقال بار خود از ترکیه به ایران به شکل کارگو اقدام کنند.

شرایط کارگو از ترکیه به ایران به چه شکل است؟

همانطور که گفته شد برای کارگو از ترکیه به ایران باید پیرو یک سری شرایط و قوانین اقدام شود. حمل بار از این روش به شکل تجاری انجام می‌شود، پس باید اقدامات لازم انجام شده و همه مراحل برای حمل بار تجاری پشت سر گذاشته شود. شما به یک سری مجوز و گواهی نیاز خواهید داشت تا برای انتقال و ترخیص محموله خود با مشکل خاصی مواجه نشوید. هنگامی که برای حمل بار خود از ترکیه به ایران از روش کارگو اقدام می‌کنید، بهتر است به فکر بیمه کردن محموله خود باشید؛ به این شکل از بروز هرگونه خسارت برای شما جلوگیری می‌شود و در نهایت این که می‌توانید کارگو بار را با اطمینان بیشتری انجام دهید. در واقع کارگو روشی است که می توانید برای انتقال محموله‌ها و بارهای مختلف به شکل عمده از ترکیه به داخل کشور انتخاب کنید؛ پس برای انتقال این حجم از بار، تنظیم یک بیمه نامه اقدامی عقلانی خواهد بود.

برای حمل بار از ترکیه به ایران از روش کارگو، از تجهیزات خاصی استفاده می‌شود که تنها مختص این روش هستند؛ هواپیماهایی که برای کارگو از کشور ترکیه به ایران یا هر نقطه دیگر از جهان مورد استفاده قرار می‌گیرند، کاملا مخصوص حمل بار هستند. از این رو می‌توان گفت که امنیت پروسه حمل بار به روش کارگو از ترکیه به ایران از جمله امن‌ترین روش‌هایی است که می‌توانید انتخاب کنید. از مهم‌ترین مزایای حمل بار به روش کارگو از کشور ترکیه به ایران، سرعت بالای انتقال بارها و محموله‌های تجاری می‌باشد؛ می‌دانید که روش هوایی یکی از سریع‌ترین راه‌ها برای حمل بارهای مختلف است و در مقابل روش دریایی در زمانی طولانی مدت انجام می‌شود. به همین علت کارگو می‌تواند به فعالیت‌های تجاری شما رونق ببخشد و سرعت شما در انجام امور تجاری را بالاتر ببرد. البته کارگو می‌تواند هزینه زیادی را روی دست شما بگذارد، اما با توجه به امنیت بسیار بالای انتقال بار از این روش، سرعت انتقال بار و بسیاری از مزایای دیگر این روش می‌تواند برای شما عالی باشد. با این حال کارگو از ترکیه به ایران باید طبق قوانین صورت گیرد و در صورتی که قصد دارید برای انتقال بار خود از روش کارگو استفاده کنید، باید با قوانین و محدودیت‌های این روش آشنایی داشته باشید.

هزینه کارگو از ترکیه به ایران چقدر است؟

مورد مهم دیگری که لازم است تحت بررسی قرار گیرد، هزینه کارگو از ترکیه به ایران است. به طور کلی هزینه‌های مربوط به حمل بار در نقاط مختلف جهان و به روش‌های گوناگون متغیر بوده و به عوامل مختلفی بستگی دارد. از آنجایی که کارگو از کشور ترکیه به ایران به روش هوایی انجام می‌شود، به نسبت سایر شیوه‌های حمل بار به هزینه‌ی بیشتری نیاز دارد. به طور کلی عوامل موثر و تعیین کننده قیمت کارگو از ترکیه به داخل کشور عبارتند از نوع محموله تجاری و کالایی که قصد انتقال آن را دارید، اندازه و ابعاد محموله مورد نظر، وزن محموله، قوانین مربوط به کارگو در کشورهای مبدا و مقصد، مسافتی که لازم است برای کارگو از کشور ترکیه به ایران طی شود و در آخر خدماتی که توسط شرکت اصلی حمل و نقل بار در جهت انتقال محموله مورد نظر ارائه می‌شود. در واقع در صورتی که محموله مورد نظر شما دربردارنده‌ی کالاهایی مهم باشند و برای انتقال آن‌ها از ترکیه به داخل کشور نیاز به حساسیت بیشتری وجود داشته باشد، هزینه‌ای که لازم است برای کارگو بپردازید نیز بیشتر خواهد شد.

مورد مهم دیگر این است که هر چه وزن محموله مورد نظر بیشتر بوده و این محموله ابعاد بزرگ‌تری داشته باشد، مسلما بسته بندی و بارگیری آن سخت‌تر خواهد شد و در نتیجه هزینه‌ای که لازم است برای کارگو بپردازید نیز بیشتر می‌شود. همانطور که پیش‌تر هم گفته شد، از مهم‌ترین مزایای کارگو هوایی از ترکیه، سرعت بسیار بالای صورت گرفتن این اقدام است؛ در واقع از این روش می‌توانید یک محموله تجاری بسیار بزرگ را در سریع‌ترین زمان از ترکیه به کشور ایران انتقال دهید، اما در این مسیر هزینه‌ی زیادی روی دست شما می‌ماند. اما سوال اینجاست که چگونه می‌توان این هزینه‌ها را کمتر کرد؟ تنها راه برای جلوگیری از ازدیاد این هزینه‌ها آن است که در هنگام کارگوی محموله‌ها به داخل کشور، سعی قوانین و شروط مهم حمل و نقل بین المللی و قوانینی که از جانب اداره گمرک هر دو کشور تعیین شده را در نظر داشته باشید تا خسارت و ضرر خاصی به محموله شما وارد نشود و نیاز به پرداخت جریمه نداشته باشید. علاوه بر آن با بیمه کردن محموله خود می‌توانید این هزینه‌ها را تا حد زیادی کم کنید؛ تهیه بیمه نامه برای محموله تجاری که قصد دارید به روش کارگو آن را انتقال دهید، از خساراتی که ممکن است در مسیر انتقال به این محموله وارد شود جلوگیری خواهد کرد و در واقع از این طریق پیشگیری‌های لازم انجام شده است. شما می‌توانید با کمک شرکت‌های معتبری که در زمینه حمل و نقل بین المللی مشغول به فعالیت می‌باشند، پروسه کارگو از کشور ترکیه به ایران را به بهترین شکل پیش برده و در واقع کار انتقال را با صرفه‌ترین هزینه ممکن انجام دهید.

دیدگاه خود را بیان کنید

You must be logged in to post a comment.*